Om Malins Hemtjänst

Här kan du läsa mer om vårt arbete mellan brukare och personal mm.

Personal och kompetens

Vi ska göra allt vi kan för att tillgodose våra brukares och beställares krav och önskemål vid varje enskild order. Våra brukare/beställare ska kunna lita på att de får rätt tjänster av god kvalité på bestämd tid. Vi står till brukares/beställares förfogande med hög serviceanda och specialkunskap.

Alla medarbetares kompetens och engagemang är en förutsättning för att vi ska nå våra uppsatta mål. Därför erbjuder vi våra anställda kontinuerlig utbildning samt en säker och stimulerande arbetsmiljö.

För att ytterligare öka företagets anseende, konkurrenskraft och lönsamhet är det nödvändigt att kvalitetstänkandet genomsyrar hela organisationen. Var och en i organisationen ska ha kunskap om, att det endast är dennes beslut och handlande som påverkar kvaliteten på vårt arbete och våra tjänster, och att vi ständigt måste arbeta med att förbättra oss.

Detta innebär att

  • Vi eftersträvar goda och långsiktiga relationer med våra brukare/beställare
  • Vi ständigt arbetar med att förbättra och utveckla service, processer och ledningssystem
  • Vi sätter alla brukare/beställare, såväl interna som externa, i centrum för vårt agerande
  • Vi strävar efter 0-fel i alla våra åtaganden gentemot våra brukare/beställare
  • Uppträda ärligt och seriöst mot våra brukare/beställare och övriga intressenter
  • Kompetenta och medvetna medarbetare som känner till betydelsen av sina insatser för helhetsresultat och totalkvalitet
  • Genom en välutbildad, engagerad och flexibel personal
  • Genom att ständigt förbättra ledningssystemet och följa upp verksamhetsmål
  • Genom att lyssna på brukares önskemål och behov

Vårt mål

Vi strävar ständigt efter den ultimata kontinuitet för dig som brukare därför är vårt mål att:

  • Du som har stöd av hemtjänsten med insatser måndag-fredag dagtid ska möta högst 1 olika personer på en vecka. Med undantag vid sjukdom, semester och annan ledighet
  • Du som har stöd av hemtjänsten med insatser måndag-söndag dag/kväll ska möta högst 4 olika personer på en vecka.  Med undantag vid sjukdom, semester och annan ledighet
  • Du som har stöd av hemtjänsten med insatser måndag-söndag dag/kväll/ helg ska möta högst 4 olika personer på en vecka. Med undantag vid sjukdom, semester och annan ledighet

Om vi inte håller det vi lovar

Hör av dig till oss om vi inte kan leva upp till det vi har lovat. Du får en bekräftelse inom sju dagar att vi tagit emot din synpunkt och ett skriftligt svar inom två veckor av ansvarig person. Synpunkter är värdefulla i vårt arbete att förbättra och utveckling verksamheten.

Verksamhetsansvarig ansvarar för att kvalitetsmål och garantierna följs och är kända av personal och brukare samt att verksamheten lever upp till dem.

Ekonomi

Vi anlitar ekonomibyrån Dalarö distans för löpande löner, bokföring skattedeklarationer osv.

Dalarö distans sitter direkt invid oss i våra lokaler i Nynäshamn. Kontakta oss om du vill komma i kontakt med Dalarö distans.